Strategische sessie

Waarom staat iemand op om met volle energie en motivatie aan het werk te gaan? Voor de oprichters en eigenaren van een organisatie is het antwoord vaak heel simpel. Maar hoe werkt dat voor iemand die voor een grote corporate werkt met een paar duizend mensen? Waarom staat die op en gaat gemotiveerd aan het werk?

Wat bepaalt waarom je voor een organisatie werkt met trots, betrokkenheid, binding en loyaliteit?

Soms is het daarvoor goed om eens terug te gaan naar de oorsprong van de organisatie. Waarom is het ooit begonnen en is dat nog altijd voor iedereen in het bedrijf duidelijk?

Daarnaast is het belangrijk om te weten waar je als organisatie heen wilt. Daarvoor zijn een visie, beleid en doelstellingen nodig; Strategie

Tot slot zal deze strategie moeten worden vertaald naar de rest van de organisatie.

In de strategie sessie helpen we je met het definiëren van de volgende vragen:

  • Waarom is de organisatie ooit opgericht?
  • Is dat nu nog steeds zo? Wat is er veranderd?
  • Waarin is de organisatie onderscheidend?
  • Waar willen jullie naar toe in de komende jaren?
  • Hoe vertalen we dit in doelstellingen?
  • Hoe krijgen jullie alle mensen mee of hoe betrekken jullie ze hierbij?
  • Waarom wil de markt met jullie samenwerken of zakendoen?
  • Waarom willen mensen bij jou werken?

 

Wij helpen je ook met de vertaling van de strategie naar de afdelingen en teams. Wat betekent de strategie voor de onderlinge samenwerking, communicatie en gedrag in de organisatie?

Een programma wat niet alleen een mooi startpunt is van een verandering binnen de organisatie, maar een must voor ieder verandertraject.